Het is een onzekere tijd. Alles staat in het teken van de maatregelen tegen het coronavirus. Vanuit Manna zijn we bezig om zoveel mogelijk besmetting met het virus te voorkomen, maar daarnaast de zorg te blijven geven die u nodig heeft. Hieronder hebben we de veelgestelde vragen en de antwoorden daar op voor u neergezet.

Krijg ik nog zorg van het team wijkverpleging?
De teams wijkverpleging hebben in overleg met u en uw mantelzorgers gekeken welke zorg zij op zich kunnen nemen en voor welke zorg het team wordt ingezet. Dit om het aantal contactmomenten te minimaliseren. Indien u klachten (neusverkoudheid, hoesten en/of koorts) heeft dan gaat de medewerker beschermd aan het werk. Wanneer de medewerker klachten heeft, blijft hij/zij thuis en wordt getest. Een andere medewerker verleent dan de zorg.

Krijg ik nog huishoudelijke hulp?
Uw huishoudelijke hulp belt u voordat hij/zij naar u toekomt om te vragen hoe het gaat. Heeft u geen klachten (neusverkoudheid, hoesten en/of koorts) dan gaat de ondersteuning door. Wel volgt zij de voorschriften op en dat vragen wij u ook om te doen.

Voorschriften:

  • Raak elkaar niet aan
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Was uw handen regelmatig goed met zeep
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze weg in een afsluitbare afvalbak
  • Nies in uw elleboog en vermijd sociale contacten.
  • Ontvang geen bezoek als de huishoudelijk hulp in uw huis aan het werk is

Heeft uw huishoudelijke hulp klachten dan komt indien mogelijk een invaller de huishoudelijke ondersteuning verlenen.

Heeft u de huishoudelijke zorg zelf afgezegd omdat u bang bent voor besmetting?
Uw huishoudelijke hulp belt u 2x per week hoe het met u gaat en of u nog ondersteuning nodig heeft in de vorm van boodschappen bijvoorbeeld. U behoudt de beschikking voor huishoudelijke ondersteuning van de gemeente.

Krijg ik nog begeleiding?
Jouw begeleider belt je voordat hij/zij naar je toekomt. Wanneer jij klachten hebt (neusverkoudheid, hoesten en/of koorts) dan overleggen we of de begeleiding telefonisch kan. Heeft je begeleider klachten dan geldt het zelfde.
Hebben jij en je begeleider geen klachten dan kan de begeleiding plaatsvinden. De voorschriften moeten dan wel opgevolgd worden.

Voorschriften:

  • Raak elkaar niet aan
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Was uw handen regelmatig goed met zeep
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze weg in een afsluitbare afvalbak
  • Nies in uw elleboog en vermijd sociale contacten.
  • Ontvang geen bezoek als u een afspraak heeft met uw begeleider

Ik heb extra hulp nodig naast de zorg van Manna, waar kan ik terecht?
De maatregelen vanwege het coronavirus maken het leven niet makkelijker. Het kan zijn dat u door de maatregelen meer hulp nodig heeft. Gelukkig zijn er veel initiatieven waar mensen elkaar willen  helpen. Maar waar kunt u terecht? In dit document Hulp_gemeente_coronacrisis vindt u per gemeente waar u een hulpvraag kunt stellen.

Algemene vragen:

Kan ik post sturen naar de bewoners? ​
Zeker kan dat! Alle initiatieven voor onze bewoners worden enorm gewaardeerd. Post, zoals kaartjes en tekeningen graag uitsluitend per post versturen naar een Manna, t.a.v Kaartenactie, Postbus 43, 7500 AA ENSCHEDE.

Ik wil iets lekkers maken voor bewoners of medewerkers, mag dat?
Taarten, cupcakes, koekjes en andere etenswaren voor onze bewoners of medewerkers kunnen wij op dit moment vanuit voedselveiligheid helaas niet aannemen. Dit geldt voor alle producten die van buiten onze locaties komen.​ We gaan graag met u in gesprek hoe dit op een later moment alsnog te laten plaatsvinden.

Ik wil iets leuks doen voor de bewoners of medewerkers, kan dat?
We zijn ontzettend dankbaar voor alle initiatieven die worden genomen om onze bewoners en medewerkers een hart onder de riem te steken. Geweldig, we waarderen het enorm! Je kunt een mail sturen met jouw idee info@zorggroep-manna.nl. Wij gaan dan kijken of we er gebruik van kunnen maken. We kunnen helaas niet overal gebruik van maken. Het moet niet belastend zijn voor ons zorgpersoneel en zeker niet de kans op besmetting vergroten.

Wil jij je inzetten tijdens de coronacrisis bij Manna? Meld je dan bij po@zorggroep-manna.nl. Alle aanmeldingen verzamelen we en vanuit de organisatie inventariseren we wat nodig is. We matchen de vraag en het aanbod en berichten jou.

 

 

Heeft u hierover nog vragen?

Bel het klantcontactcentrum 053 - 30 30 678

Contact opnemen