Klacht of compliment
Klachten
Wij willen onze zorg voortdurend verbeteren en u kunt ons daarbij helpen. Bij Manna is uw zorg in goede handen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze zorg, dienstverlening of communicatie. Meestal brengt een goed gesprek met de betreffende medewerker of uw contactpersoon een oplossing. Als dit niet leidt tot het gewenste resultaat of als u het niet met de betrokken medewerker kunt/wilt bespreken, kunt u gebruik maken van onze klachtenregeling. Uw melding kan ons helpen om onze zorg aan u en anderen te verbeteren.
Cliëntvertrouwenspersonen
Praten over wat je dwars zit, waar je tegenaan loopt, help. Daarom zijn er cliëntvertrouwenspersonen. Personen die niet bij Manna werken, maar wel luisteren naar uw/jouw verhaal en kunnen helpen in het bedenken van een oplossing. Zij staan naast je, en staan je bij met raad en daad.
Samen met de cliëntvertrouwenspersoon kan er besloten worden om een klacht in te dienen. U kunt dan contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De vertrouwenspersoon kan u hierbij ondersteunen.
Manna kent twee vertrouwenspersonen:
Klachtenfunctionaris
U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris voor bemiddeling of advies. Nicole Oosterbroek is vanuit het LSR (landelijk steunpunt Medezeggenschap) klachtenfunctionaris voor Manna. Zij luistert naar uw verhaal, u kunt altijd bij haar terecht om over het voorval te praten. De klachtenfunctionaris luistert naar wat u vertelt, ondersteunt en bemiddelt bij het zoeken naar een oplossing of bij het indienen van een klacht.
Telefoon: 06 – 15 64 28 82
E-mail: n.oosterbroek@hetlsr.nl
De klachtenregeling
Bekijk hier de klachtenregeling van Manna.
- Manna is aangesloten bij de geschillencomissie. Voor klachten t.a.v. de Wkkgz, kijk hier: De Geschillencommissie Zorg – De Geschillencommissie Zorg
- Manna is aangesloten bij de KCOZ voor klachten t.a.v. onvrijwillige zorg.
Compliment
Bent u tevreden? Laat dan op zorgkaartnederland.nl weten waar u zo tevreden over bent.